söndag 4 april 2010

Påsken

Redo för pimpling på Långfredagen.
Korv grillning å fika mums på en tjärn bredvid Öjungen.

Kallt å ruggit väder Dorvas roar sig med lite konster.


På väg ut på Mellanviks tjärn, kanon väder.



Det var så varmt att Dan måsta ta av sig långkalsongerna.




Dan pimplar , han fick nog en 7-8 st å jag fick 2 st.





Dorvas å jag passar på att sola lite på Mellanviks tjärn.






Hönsen får sin påsk mat.
Långfredan var vi ut å pimplade en vända. Vi började på en tjärn mitt emot Öjungen, där grillade vi korv å fikade lite. Det var inget kanon väder blåste kallt å var mulet. Inget napp blev det heller där så vi for vidare till sjön Kalven. Där nappade det lite bättre till å med jag fick en. men det började regna efter ett tag så vi nöjde oss å åkte hem, sen blev det vila å jobba för min del. På Påskafton stod det ved körning på schemat, vi hyrde släpvagn och for till Hömyren å lastade ved. Där bjöds det på påsk lunch, mätt å belåten for vi hem å lastade av veden. När vi var klar med det så kom Dans mamma, pappa å min mamma. Eskil hjälpte oss med vårt avlopp som sitter igen någonstans. Jag snodde ihop en "falsk Cheescake" som vi fikade på sen allihop. Påskdagen ägnades åt pimpling nu i betydligt bättre väder. SOLSKEN vi var på Mellanviks tjärn nu å testade fiske lyckan, det gick väl skapligt. Tror Dan fick en 7-8 st å jag fick 2 pytte små, men vad härligt det är att sitta där i solen å bara njuta.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar