söndag 16 januari 2011

Grängen

Idag var det tävling på Grängen, trevligt om inte regnet oxå hade startat samtidigt som vi hala ner våra pirkar 10.00. Jag satt solo på ögrundet, kalas bra tänkte jag. Efter en tre kvart hade jag 18 små abborrar, fasen jag hade inte tålamodet att sitta med dom små så jag tog grejerna å sprang in mot land där jag vet sedan förr att en BTK -90:are suttit å fått fin fisk. Men ingen grov fisk jag sprang på, efter 1h letande sprang jag ut på grundet igen som forfarande var obefolkat. Å visst där nappade det riktigt bra nu men då bara små pinnar. Släpade ihop 79 st och det räkte till strax ovan kilot men det räckte inte till pris, först utan. Fick styrk av farsan oxå med ett hekto, fick ju även förra helgen på tafsen av farsan, ett hekto då med. Men slut med det nu för nästa gång klår jag honom med ett kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar