måndag 7 februari 2011

Övre Herten

Så har jag kommit till rätta med tävlingarna iaf. för egen del. Blev en tredje plac. i helgen då det var tävling på Övre Herten, det räknades både mört o abborre Jag hade min plan som jag följde, men det blev endå en helt annorlunda tävling än jag tänkt. Jag satte mej på mört i första hålet, efter dryga timmen slog jag upp mitt tredje å kylan kröp på mig, riktigt så där innanför kläderna. Mörten fortsatte att nappa, jag fick upp typ var femte som högg, hade inte rätta mörtgrjerna med för jag hade ju tänkt fiska abborre jag. Efter ca: 120 mörtar frös jag så tråkigt att jag packade ihop och begav mej 200 hundra meter bort mot en kant där jag sett farsan suttit still länge. Fick upp lite värme och gjorde han sällskap på ett stundom bra abborfiske, fick ca: 110 borrar där sen var tävlingen slut. Det kändes gott att återfå värmen å att väga in fina 4932gr på ca 230 fiskar, det snittar på 22 gr. kanske lite lågt snitt men vad gör det då jag fick klå både Jonas E. o Håkan B. å Farsan. Jag är nöjd med dagen å känner redan i skrivandes stund en smula laddad inför KM nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar