söndag 26 juni 2011

Ja jösses...

...vad vår gräsmatta har frodas den sista veckan. Har haft haveri på räseråkklipparen, ett brott på styrvajern. En ny sådan iförskaffades förra veckan men kära nån va det var ett bök och kladd att byta den. Kladd på grund av att den g:a vajern var ordentligt in fettad men vad hjälpte det, den gick av endå. Hur som haver så var den nya vajern tunnare å kortare, efter lite fix med fjäderkapning och div. stödrullar som måste skruvas bort. Sen ska skiten lindas runt rattspolen oxå från två håll medsols, sakt å gjort. Allt ditmonterat och jag öm i kroppen efter liggandes på golvet med klipparen typ 3 dm ovan näsan. Men tror inte på fasen, då jag körde och styrde vänster så for jag åt höger och lika tvärt om. Läste instruktionerna igen å hur kan det var så svårt!!! Rev bort allt igen och kollade sen dit med allt igen, ännu mer ömmande rygg men likt förbannat så for klipparen åt höger då jag rattade vänster. Nepp, stängde ladan och gick in å surade, talade om för Evelina att hon inte får någon nyklippt gräsmatta att skutta runt på denna midsommar. Så idag, nya tag, så brainstorma jag hårt och likt ett poff i huve så kom jag på det. Då jag ligger under klipparen så blir medsol motsols för jag ligger ju som sakt å ser grejerna upponer. Lindar jag motsols underifrån, reser mej å sätter mej på klipparn så ligger vajern medsols. Skissen på kartongen som vajen låg i visar ju uppifrån å inte underifrån. Så nu styr den vänster då jag rattar vänster :) :). Fick ställa upp aggregatet på högsta och klippa, får ta en sväng om ett par dar för att få nån fason på gräsmattan som nu messt liknar en åker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar