söndag 14 februari 2010

Woow 4.8kg

Igår var det det KM på Ullungen, den beryktade sjön (i centrala Edsbyn) som är jordens trögaste. Men igår var den lyckosam emot mej, Jag vann Herrklassen, jag vann totalt i alla klasser, jag blev total klubbmästare. 4.8 kg vägde min påse, hade över 2 kg till 2:an, stor marginal med andra ord. Det var premiären för mej oxå på årets säsong, farsan har tävlat en del hittills i vinter men han klådde jag med 4 kg "lätt". Det var minus 20 på morgonen men tempen steg med solens uppgång och jag kände inte alls av kylan trotts ösfiske med blöta fingrar. Under veckan hade jag stakat ut min väg på sjön och den följde jag och lyckades, känns för jäkla gött. Ett malligt inlägg detta men det får ni läsare ta för det är inte var dag man slår ut hela startfältet.

2 kommentarer:

  1. men grattis va kul :) Favoritskapet till verken mästerskapet ökar nu

    SvaraRadera
  2. Åh jäklar, du måste lätt vara den bästa fiskaren i hela Sverige. // Fjoppe

    SvaraRadera