fredag 5 februari 2010

Snö

Hönsen längtar inte ut just nu.


Dorvas i en av MÅNGA snödrivor.


Så här mycket syns av min snö mättare.


Å vad jag är trött på detta snöande nu. Hinner precis skotta å få det fint, så kommer det ännu mer snö. Antar att det inte bara är jag som är less på det här nu, det är väl snarare så att de flesta tycker att det räcker med snö å kyla nu. Märker en stor skillnad oxå på när jag bodde i lägenheten så brydde jag mig inte så mycket att det snöade, hade ju inte så mycket bekymmer med den då. Skottat fick jag å inte körde jag bilen så mycket heller då. Nu när jag bor i hus så lessnar jag på snön mycket fortare för att det ska skottas. Kylan bekymrade heller inte så mycket , det skötte ju sig själv oxå. Nu i huset så ska det eldas, fixas så att vi har ved så det räcker, fixa så att hönsen får det skapligt varmt oxå. Nä nu får det bli vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar