måndag 17 maj 2010

Lång helg

Nu har det varit en lång ledighet för vissa, själv jobbade jag fredag natt sen hade jag tagit semester lördag natt. Men vi börjar från början: Torsdag: Då följde jag med Dan å svärfar till Söderhamn på metar tävling i Söderhamns ån. Dorvas å jag promenerade runt lite medans de fiskade. Vi klarade oss nästan från regn vädret, det kom rejält på slutet på tävlingen å under pris utdelningen Den interna tävlingen mellan Dan å hans pappa vann Dan med några gram, Dan vann en ryggsäck å svärfar en muggtermos.Fredag: Vaknade av att det åskade å small som bara den å ös regnade. Vi hade beställt 5 st höns som hade kommit från Sundsvall dagen innan som svärfar hämtade i Bollnäs åt oss så vi gjorde oss klar å åkte ner på byn för att hämta hem de. Sen när vi kom hem så kom Jens A. med familj hit å lånade vår kläckare han ska visst kläcka fram löpankor. Sen var det bara att göra sig i ordning för jobb. Lördag: Dan var till Hömyren å hjälpte till å kapa ved medans jag sov. Sen passade vi på att vara ute å stöka på lite, jag gjorde b la klätterstöd för mina blommor. Jag tror vi var ute ända till kl 21.00 det var ju så varmt å härligt. Söndag: Regn idag igen. Vi tog bilen å åkte runt Färila lite, Dan har jobbat där när han gick i skolan, så det var kul att se om någon av gårdarna fortfarande var i farten, men det var tomt på djur på många gårdar. sen for vi hem å flyttade om lite höns. Bovanerna fick flytta till lekstugan där de fick en större bur, PRO gänget med Signe i spetsen fick flytta ut till hundhuset, å Kjell å Rolf fick ta över deras bur inne. sen bar vi av för att prov meta lite mört, men vi fick inget såg några men de ville inte äta av vår maggot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar