torsdag 23 september 2010

Sicket Elände

Måndag: Sträva på med 4-hjulingen, upp med den på släpvagn. For till Mellanvikstjärn, där en av mina ekor ligger. Av med hjulingen å in i skogen mot tjärn för att dra upp och fram eken till vägkanten. Det gick bra genom blåbärsriset, lasta hjuling och hem och av med den igen.
Tisdag: På med släpvagnen för att hämta ekan, tungt och stökigt att få på den, surra fasst och iväg mot sjön Kalven, surra av och böka av ekan. Släppa den mot sjön och TVÅ METER från det att ekan når vatten så "stakas" den mot en vass lumpbit !!! Å hål i botten så klart. Hade ju tänkt att köra lite höstGädda i Kalven innan det blir för sent men nu blir det nog inte så, Sicket Elände. Det var det tredje hålet som blir i ekan, alla tre har uppkommit bara av otur. Första hålet så lossna surrningen av årorna vid transport på släpvagn så årtullarna låg och slog såklart hål i botten. Andra gången så ösregnade och fyllde ekan så tungt att en liten men vass stubbe tryckte sej igenom botten utav vatten-tyngden i ekan. Å nu detta, Sicket Elände. Tilläggas ska att Evelina varnade för den vassa lumpbit som låg vid stranden men "Äähh", sa jag och drog på men jag har lärt mej två saker med denna eka; Jag har blivigt en hejare på att laga hål och att jag ska lyssna bättre på Evelina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar