lördag 9 oktober 2010

2 tävlingar

Då har jag avverkat 2 trollingtävlingar på 2 helger. Förra helgens tävling bjöd då inte på några supervikter, vinnaren kunde stiga upp på prispallen med 8 hk i påsen, vi(farsan o jag) klev upp som två med 350 gr på TVÅ gäddor, treorna har jag tyvärr glömt vikten på. Det var en väl anordnad tävling på Nyasen, 2 h fiske och sedan prisutdelning med kölbulle. Dagens tävling gick på Lofssjön och den var på 4 h, vi körde samma båtlag som förra helgen, å visst är det samma lag som vi alltid har varit; Farsan o jag. Dagens tävling började i mjölkig dimma, så pass att vi navigerade fel mellan två öar, eller; Jag som körde motorn, farsan sa ett håll men jag var säker å styrde åt ett hellt annat, när vi kom närmare så visst, Farsan hade ju rätt. Nog om detta, vi fick på en gädda i den vik vi pratat ihop oss om under veckan att vi skulle pröva först. Den tog på en Jerk, brun/gul. Sen andra gäddan slog på under trolling på en pike/storm, tog betet medans det studsade på botten. Det blev det enda och vår påse vägde 2.4 kg och det räckte för seger och 500:- rikare. Kul att vinna då det är trögt å det kanske krävs en del. Det var 9 båtar med idag men det kom inte upp särskilt många gäddor inte, 4 st.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar