tisdag 16 november 2010

Fars dag med mera

Idag har jag äntligen gått av för några nätter. Har jobbat 2 nätter sen var jag bara ledig 1 natt sen jobbade jag 2 igen. Jag har inte tid att jobba nu, vill ju måla så jag blir klar med köket någon gång. I söndags var Dans brorsa Lars- Ove hit med sin tjej Annika, de bor i Sveg så det är inte så ofta man träffs. Men den här helgen hade de varit i Färila på jobb så då tog de rundan förbi oss å Hömyren på vägen hem. Jätte kul att träffas. Sen på eftermiddagen åkte jag ner på byn till min pappa för det var ju farsdag, syrran med familj kom oxå dit. Undra om pappa vann något för han fick några lotter av oss ? Idag har hundarna å jag varit ute å samlat in gran ris till bocken som Dan fick i födelse dags present i fjol. Då var den färdig klädd men i år får vi klä den själva. Apropå födelsedags present så har Dan redan fått en av mig, för någon vecka sedan kom det 11 Sussex ägg på posten som vi lagt i kläckaren, vi lyste de för ca 1 vecka sedan å tyvärr så var det bara 5 som var befruktade så de är väldigt dåliga odds på att det överhuvudtaget blir några kycklingar för oss. Men vi får hoppas, de ska väl kläckas i mitten på nästa vecka tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar