tisdag 30 november 2010

Oj vilken helg

Fredag morgon sov jag över några timmar hos morsan, sen blev det lite julklapp å present handling å Ica förstås. Morsan å jag var även till kyrkogården å tände ett ljus på mormor å morfars grav, i söndags var det 2 år sen mormor dog. Vi hann även med en snabb visit till Hömyren å hämta 1 ljus som Doris köpt till mig. Lördagen hade jag anmält Jason till hund utställning i Hudik men dels för att han bara fått ner 1 kula å dels för att det var värsta snö vädret så blev vi hemma. Skulle pyssla å sätta upp en grej i köket men först måsta jag skära bort 2 sugproppar å då händer det förstås............skär mig rätt i fingret .........djupt oxå..... ca 2-3 mm. Ringer en kompis som jobbar på rådgivningen, de har att man ska åka in till akuten om det är djupare än 1 mm, men hon förstår att jag inte vill åka så vi gör rent det så gott det går å tejpar ihop det. Å det känns nu som om det gått bra i alla fall. Dan har fått stått vid "min arbetsbänk"(som han så fint kallade diskbänken) hela helgen eftersom jag inte velat blötta upp mitt finger .Resten av dagen ägnades åt snö skottning å julstuga i ägg kiosken förstås. Söndagen var det dags för snö skottning igen, men nu smet jag undan å pysslade å städade inne i stället. Jaghade nämligen Tjejgänget här igår kväll på liteadvents fika å glögg smakning. En glögg jag starkt rekommenderar är smaken chili/choklad den var verkligen jätte god. Innan tjej gänget kom så hade jag varit i Bollnäs å lyssnat på Sörängs skola som var i kyrkan å sjöng jul sånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar