söndag 13 mars 2011

6825 gr

Visst hade ryktena rätt om Hybosjön, stor fisk i den å huggvillig. Det var tre påsar över 9 kg idag, jag kämpade ihop 6825gr. vilket jag kom på 4:e plats. Fick en god start då jag slog upp ett par hål som verkligen gav mej hopp om dagen. Efter 2 h fiske så hade jag då alla gånger över 4.5 kg. Sen mattades det av och folk börja g:a hålls fiska, jag kröp längre ut på sjön, hade siktat in mej på gå mot en klunga ett antal hundra meter bort. Dom tycktes sitta stött å här gör jag dagens enda misstag, jag fiskar mej mot dom istället för att gå i rask takt till dom. Tappar ca: 45 min å endast en borre på vägen dit. Väl framme så sitter stordelen på fisk så även jag börjar få, mkt. smått men det nappar hela tiden. Göte A. som setat där hela tiden hade över 500 st å över 9 kg fisk. Med typ 2 min. på kvar av tävlingen smackar det på en fin bonusfisk, den lossar i hålet men jag snabbt ner med armen till armbågen, känner skallen, den glider ur mitt grepp men med mer armlängd greppar jag den och sammtidigt känner jag iskannten underifrån. Upp kom den å det var en 4-5hk fisk så det var ju värt att blöta upp sig iaf. Nu har ärmen torkat å jag sitter helnöjd med dagens tävling. Ett bra genrep inför Verken nappet till helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar