söndag 6 mars 2011

DM

Då var en två dagars till enda, DM ind. å DM Lag. Lördagens tävling gick på en stormig Järvsjön, mot Ljusnehållet. Jag hade vilat i två hela helger nu så jag var redigt taggad, jag travade iväg rakt över hela sjön, dunka ner mej men icke. Det visade sig vara ett tröööögt fiske, en fisk typ var tredje/femte hål. Tiden gick å jag sprang hit å dit i viken, efter en koll på klockan fattade jag ett lite drastiskt beslut, korsa sjön igen. Jag stretade i motvind å kommer över på startsidan, där nappade det bättre men dock hade tiden runnit ut, hade dessutom lämnat en interjuv med Söderhamns Kurirer som fotade å ställde frågor. Mjaa, det vart en medioker insatts, hade typ 2 kg till guldet. DM Lag på Söndag blev en helt annan grej, en riktig genomkörare för kroppen. Där var det ingen storm att kämpa emot utan en helt outstanding tungt fiske. Jag tror att jag sprang mer än vad jag gick på sjön. Fick sällskap av lagkompisen Jonas efter halv tiden så vi jobbade oss längre bort på sjön utan att hitta nått riktigt bra fiske. En annan lagkompis, Håkan, satt på fisk redan från start så han å fjärde lagkompisen fiskade tillsammans. När vi nått så när andra ändan av sjön så börja vi fiska oss hemåt, hade ju bara 45 min. som ingångstid oxå. Vet inte riktigt hur många km bort vi var men hade 7 min till godo iaf. Väl vid vågen så träffades laget å vår gemensamma vikt stannade på 10 700gr å det räckte till Silver å kanske en biljett till nästa års SM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar