söndag 6 december 2009

Första Isen o Tallar

Ett rejält kaos ser det ut som men det är ordentligt upplagt för bästa möjliga körning med skotarn som kommer nästa helg.
Dessa två tog brosan ner galant med mm-marginaler till husen. Jag bröt iväg dom så topparna fick hamna i plurret.

Det var ett 50 tal träd som skulle fällas. Det var ett mödosamt jobb då det var bra kaliber på furan som reste sej högt ovan stuga och bodar. Brosan o jag fällde och apterade, Farsan var eldvakt och förste risbärare.






Då har jag (Dan) varit ut på första isen ordentligt här hemma, det var en härlig kärn is som låg tungt och tryggt. Det är nått visst att vara på en sjöis, man blir pigg och vill ströva iväg på den. Kan tänkas att det är pimpelnerven i mej som väcks, det har blivigt några beträda is genom åren. Jag går in på mitt 27:e år som tävlingspimplare och det är lika roligt varje år/tävling.






1 kommentar:

  1. Säg åt Evelina att hon drar på sig skridskorna och testar lite på isen, men hon får hålla sig nära land ifall den visar sina svagheter. Ha det bäst båda två. Eva

    SvaraRadera