söndag 27 december 2009

Julen över

Jaha då är julen över å stressen börjar lugna sig. Nej då, jag tycker jag inte har haft sån stress inför den här julen. Vi var bort å åt både på julafton å juldagen, så så mycket julmat behövde vi inte ha här hemma. Kvällen före julafton så klädde vi granen sen åkte jag å jobbade medans Dan var hemma å grilljerade skinkan (som även han fick koka några dagar före). Sen var det bara att komma hem till jul mys på Julaftons morgonen. Machaller brann ute, inne bjöds det på glögg, första smakprovet av jul skinkan, lite gottis, paket öppning å slutligen film tittning på "Bland tomtar å troll" tills jag somnade. Gud vilken härligt mysig julaftons morgon. Sen efter sömn å mera paket öppning, så åkte vi till Hömyren å Dans föräldrar. Där blev det mat å tomten kom med paket, Dorvas var rädd för tomten, hon kröp ihop i mitt knä å låg där hela tiden. Dans brorsa Christer med familj var oxå där. På Juldagen blev det en välbehövlig promenad i snö vädret innan vi åkte till min syrra där det även där blev julmat å paket öppning. Syrrans hund Expo tjuvstartade med paket öppningen, han hann öppna sitt, 2 av Antons å 1 till syrran å Janne innan vi såg honom. Ja så nu har vi firat jul i flera dagar. Annandagen blev en vilo dag bara hemma å framför tv:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar