måndag 5 juli 2010

Båt å fiske helg
















I lördags morse fiskade ju Dan abborre som han sen rökte till mig, som jag fick när jag vaknade. Sen på ef. var han å Dorvas ut i båten som vi har här i tjärnen. Om jag inte tar alldeles fel så var det Dorvas första tur i båten för i år. Hon har ju inte alls någon vana att åka båt tidigare men hon är inte nå rädd, hon tittar över kanten lite men sen lägger eller sätter hon sig. Sen på söndagen så var Dan ut en vända till i båten vid tjärn, fick några abborrar som han släppte tillbaka. På kvällningen sen så bar det i väg till båten i Mellanvikstjärn, jag skulle meta för första gången i mitt liv å Dan skulle kolla hur båten där blev sen vi lagade den tidigare. Efter lite hjälp (med att sätta på mask, hu vad äckligt) å tips så gick det väl skapligt att meta. Jag måste lära mig att utnyttja spöt när jag ska kasta ut. Å så vägrar jag att sätta dit masken. Men jag lyckades ha ihjäl fisken själv i alla fall. Jag fick 4 mörtar å 1 abborre å en massa myggbett. Hur gick det med båten då ? Jo den läcker fortfarande in lite vatten, men han var ut å fiskade så han hann få en liten gädda i alla fall (så katterna blev glada).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar