måndag 6 juli 2009

Skutskär

Jaha då har vi varit å tävlat i Skutskär. Pga lite olika omständigheter så kom vi hem redan på lördag kväll, bl a för att Doris då hade diskat sig i alla lopp vi kört pga tunnlarna. Hon gjorde jättefina lopp annars (även ett i spö regn) ända tills vi kom fram till tunneln då var det STOPP.
Vi bodde i husvagn på Älvarleby fiske camping tillsammans med syrran morsan å Lea. Vi hade jätte fin utsikt över älven, där det var många fiskare som stod å väntade på napp. På söndag så tog Dan med mig å meta brax. Det var första gången i mitt liv som jag metat eller förresten jag tror jag metat 1 gång tidigare då jag å min kusin gjorde egna metspön å metade med limpa på kroken. Men det här var första gången som det var "på riktigt". Jag var riktigt spänd, vi fick först bara mört å löja, men till sist hittade vi på braxen oxå. Jag fick upp 2 st (med lite hjälp förstås). Sen på vägen hem blev jag sjuk fick feber å jätte ont i halsen:( :( :( Vi ska ju åka till fjällen på onsdag så jag måste bli frisk. Är ju inne på min sista semester vecka nu.

1 kommentar:

  1. Vad synd att tunneln spökar för er.

    Hoppas du frisknar på, jag har ju mina fem kvar ;)

    Kramisar!

    SvaraRadera