fredag 24 juli 2009

Voxnan

Det ställe jag hade tänkt min fisketur var i Voxnan men det var ju rackarns mycket vatten i den. På tok för mycket för att få nån braxen eller överhuvudtaget nån fisk där jag hade tänkt. Jag prövade med en mask men sen packade jag i ihop och drog vidare till mitt andra val för kvällen. Det blev vid bakvattnet intill Kägelholmen. Där stod de både lite "kattfisk" och braxen även så fanns där 35 000 mygg oxå typ. Jag fiskade av vattnet i 1 1/2h och då hade jag fyllt en halv påse (liten påse) med smaskigheter till Smulan o Fillis. Braxarna jag krokade fick gå tillbaka o växa på sig för dom var verkligen inte stora utom en, den uppskattade jag till en vikt av 1.5 kg. Den var i verkligen fin kondition, bred och hög. Den gav mej några härliga tunga stötar i armen och en fin lite fight. Sen kom Evelina och Doris, jag styrde kosan hemåt och hon åkte för att jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar