lördag 4 juli 2009

Tuffat runt

Nu har man tuffat runt på åk gräsklipparen och gjort snyggt, det är ju hejigt härligt väder att vara ute i. Jag är ensam på gården just nu, har varit det sen Onsdag, Evelina o Doris är i Skutskär och tävlar. Dom kommer hem på Lördagkväll el. Söndag. Kanske med fin fina pokaler men det är ju lite oturligt för dem att Doris inte vill ta tunnlarna, 3 vägran och det blir diskning. Men jag och typ 80 höns o 2 katter håller våra tummar och fjäderpennor hårt för att det ska gå bra. Imorgonbitti blir det antagligen lite gäddtrolling eller braxfiske vid Rödbron. Jag var dit igår och rekade, det var två gubbar där och på den stund jag var där fick dom 3 Braxar. Men dom ratade dom för det var storaborren dom ville åt, på dom grejer dom fiskade med så förväntade dom sig aborrar på 10-15kg. Inget finlir till utrustning där inte. Evelina får blogga ang. hennes tävlande senare men jag kan säja så mkt. som att det har inte gått så bra :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar