lördag 21 november 2009

385 poäng


Då var bowling kvällen till enda och jag fick 385 poäng. Ganska nöjd med resultatet, jag hade en dålig första 5 men sen kom jag igen för att strika dom två sista i första serien men min motspelare hade slagit mkt. bättre, han hade en övertygande ledning på över 50p.

Andra seriens mitt slog jag tre striks i rad med en efterföljande spärr, dock gjorde min motspelare samma sak. Men på nått vis så smygkämpade jag ikapp. Efter två serier så var jag 20p. efter. Hepp, nu på tredje och final serien så försökte jag att skärpa till mej, ska inte losa. Motspelaren gjorde en usel omgång slog i rännan och en del "hål" medans jag lyckades bra,mkt bra. När det var färdigt och resultaten räknades ihop så vann jag med 40p marginal, på totalen så blev det en 18:onde placering, 594p hade segraren. Turen visade sig hålla i sig, köpte 4 lotter och vann på 2, två chokladaskar. Priset jag tog för bowlingen är ett svårplacerat stort diodljus, 75 cm högt och 50 brett. Det kanske hamnar på lagårdsväggen eller så?? Trevlig kväll var det med hög stämning och glada arbetskompisar. Jag hade ett internt vad oxå, en hundring hade jag och Micke satt. Enkelt: Den som får bästa resultatet av oss två vinner en hundring. Jag åkte hem med en "extra" hundring på fickan. En tursam kväll för mej med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar