tisdag 3 november 2009

Stina

Min favorit höna är död. Hittade Stina död i buren i morse,:( :( :( Hon var en liten grå blandras dvärghöna på ca 4 år. Vi vet inte vad hon dog av men hon har haft ett sår på benet så kanske det blev något med det. Usch sorgligt är det i alla fall. Själv är jag hemma å sjuk, har feber å huvudvärk men inget annat. Det som har hänt sen vi bloggade sist är väl inte så mycket. Dorvas har varit till en hund pratare. Där berättade hon bl a att det blev en stor förändring för henne i å med att vi flyttade upp hit ( det glömmer man att även djuren kan uppleva sånt) .Jag slutade ju att jobba dag i mars i år , vilket innebar för henne att även hon fick sluta sitt jobb där hon varit sen hon var 14 veckor, bara det blev ju en stor omställning, i samma veva så flyttade vi upp hit från centrala byn. Hon berättade oxå att hon tyckte att en av katterna här var rolig att vara med medans den andra var lite av en chef. Förstår att vissa av er är tveksamma till om det går att " prata med hundar". Jag har varit iväg 4 ggr med min hundar å jag är övertygad om att det går. Men alla får tro vad de vill om det. I lördags var mor å jag till kyrkan på ljuständning, det var för min mormor som dog i nov i fjol. Det var jätte fint sen när vi gick till graven å titta. Många ljus var det som brann på nästan alla gravar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar