tisdag 9 mars 2010

DM

Dax att summera helgens fiske, gjorde en bra tävling på Lördag. En bra tävling för mej skälv, ingen bra tävling i resultatlistan kanske. Men vad jag menar är att jag tog dom rätta besluten på sjön och fiskade efter den plan jag hade lagt upp. Jag gav aldrig upp, kolla klockan och fiskade effektivt, det gav mej ett mycket bra fiske sista timmen men dom som suttit på fisk där hela dagen tog ju upp så mycket mer så klart. Söndagen då det var lag så gick halva laget bra medan andra hade det tyngre, det är svårt med lag. Hur ska man dela på sig eller alla 4 gå på samma stället och riskera att hela laget går bort sig, det är en matchning som vi inte prickade in. Ett äldre herrvet. lag drog upp abborrar på 1.7 kg. Inte illa på ett litet pimpelspö, min Farsa gjorde en bra tävling i Söndags. Jag höll ögonen på honom och han satt på fisk hela sista timmen och behöll den oxå på liten yta. Det utmärker en bra fiskare men jag klår honom nu till Söndag då vi drar till Växnan och till ett fint prisbord. Jag har först Verkennappet att tänka på, jag har en plan och den ska jag följa. Bära eller brista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar