söndag 14 mars 2010

Växnan

Det var strålande sol men en isande vind som låg stundom hårt på Växnan idag. Det var laddat för att gå långt, 3.5km till inloppet. Många med mej hade samma tankar, vi var ett femtontal som slog oss ner, kvarten senare var det tomt. Inloppet var dött, inte ett napp. Fanken, sitter man på fel sida om sjön, drog mej neråt ett par hundra meter men som fisket fortlöpte så blev det ingen märkbar vikt i skryllan. Jag såg hur folk gick kors och tvärs över sjön, jag satt kvar och började nästan att sura lite. Tiden rann iväg och jag tog mej en förvildad chansning att backa tillbaks på sjön mot inloppet för att slå upp ett hål 30 meter från en udde som Farsan o jag suttit tidigare på dagen utan resultat. Men nu nappade det, grov fin abborre. Tjhoo men klockan hade tickat på och det var endast 40 min kvar, hann göra 7 hål å fiska upp mej så bra att det blev 3.8 kg tillslut. Och det visade sig att det räckte till en fin 4:e plats. Mkt. nöjd är jag för det var närmare hundratalet med, priset för dagen blev en golvsmidesljuslyckta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar