söndag 21 mars 2010

Flytta å höns

Sen sist jag bloggade har jag varit till Birgitta som jag jobbade med förut på Junibacken. Hela Junibackens personal träffades där för att uppvakta Margareta som hade fyllt 60 år. Vi åt exotisk planka ute i en grill kåta sen gick vi in för att dricka kaffe å äta tårta. Det var jätte kul att träffa alla igen , kändes som om det var evigheter sen. Har ju trotts allt jobbat med de i 15 år så nog saknar jag de nu när jag inte träffar de så ofta. I går var vi å hjälpte syrran med familj att flytta, de ska byta hus med Jannes mamma å pappa så det var inte det lättaste. Måsta ju se till så att inte samma saker bars fram å tillbaka hela tiden. Bökigt oxå när inte något hus blir tomt liksom, man vet ju inte riktigt var man ska ställa sakerna. När vi åkte till syrran så hade vi Padde med oss ( Paduan tupp) som vi skulle lämna till Dans höns kompis Jens i Bollnäs, han ville ha honom för att försöka para honom med sin 3 färgade (mycket ovanliga) Paduan flickor. I utbyte fick vi (jag) 1 tupp å 1höna som är blandis mellan Faverolle å Kochin. Super läckra de har skägg å likson fjädrar som spretar ut på kinderna å så är de benbefjädrade. De är ca 6 månader nu å rätt stora så gissningsvis så kommer de att bli riktigt stora innan de är vuxna. Att vi fick hem de resulterade i att vi var tvungna att flytta om lite där ute. Vilket orsakade lite bråk i en bur, vi får se hur det går under dagen eller om vi måste flytta om ytterligare

1 kommentar:

  1. Hahahahaha, Padde känner jag en till som heter.. ibland är hon lite som en kacklig höna oxå ;)
    /Frida

    SvaraRadera