söndag 10 januari 2010

Förvånad

Idag på gick målningsarbetet i hallen, det var jag,Dan,som höll i penseln. Evelina låg och snarkade för hon hade jobbat natten. Jag målade på och duttade så flög det för mej att vi kanske hade en spegeldörr som var igenspikad. Den dörr som går till färggladarummet från hallen, vore ju snyggt om vi kunna ta fram den. Har en spegeldörr in till köket redan så det skulle matcha, sagt och gjort. Jag börja hacka lite fint med ett stämjärn för att få bort den board som satt för men jäsiken vad den satt limmad, jag högg och bände mer och mer för att tillslut få lös så pass att jag kunna bryta ut en bit för att glutta in bakom boarden. MEN inte var det någon spegeldörr som var igenspikad utan en helt vanlig innedörr. Jag hade faktiskt kollat runt om dörren och det såg då precis ut som en gamal dörr, med kilade hörn men icke. Nu ser det inte alls bra ut, så jag får spackla och försöka nubba ihop dörren så gott det går men det känns lite snopet. Min sambo har inte sagt så mkt. om tilltaget, hon fnissar nog lite gran för sig skälv.

1 kommentar:

  1. Har ni ingen annan spegeldörr? Kanske ni kan byta. Leta på skullen. Det brukar finnas mycket där.

    SvaraRadera