söndag 3 januari 2010

Nyår

Nu har vi gått in på 1 nytt år. Hoppas det blir lika bra som 2009. Vi började måla hallen de sista dagarna på 2009, det blir färgen cafe längst ner å Savann på övre halvan. Men det tar tid, väggarna suger åt sig färgen så det blir 3 strykningar på varje vägg. Vi har oxå trampat upp ett spår i skogen, där Dorvas å jag (Evelina) kan pylsa å gå. (Vi behöver nämligen gå ner några kilo nu efter julens ätningar). Vi har även bakat ett lite nyttigare matbröd i kväll, Dan skröt när jag träffade honom att han bakade sitt eget matbröd ibland, tänk att det skulle ta nästan 1 år innan jag fick smaka det. Det innehåller bl a solrosfrön, linfrö å russin, hur saftigt å gott som helst.

2 kommentarer:

  1. De där låter som skitsnygga färger tycker jag, varmt å gött. Spännande å se när det blir klart!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med föregående skrivare. Det låter som om det blir jättefint. Brödet låter mycket nyttigt och gott. Recept? Ja, man skulle ha ett spår att gå i, efter all skinka.

    SvaraRadera