lördag 9 januari 2010

Telefonjack och Lister

Full gång med målning och upprustning av trapp o hall. Har plockat bort golvlisterna i hallen för spackling och målning men gissa; Det är då fasen vad det drar mot golvet, svinkallt i hallen. Tänk vad dom små brädbitarna mot golvet kan värma endå. Men nu så, den här helgen så ska dom på plats igen, målade och upputsade. I o med renoveringen så plockades telefonkabel ner och som vanligt hade jag(Dan)en hjälpande hand(nos)av Dorvas men det slutade med ett Bzzzzzzzz den här kvällen. Jag hade rivigt kabeln och lagt det i en pyllsa på golvet med telefonpluggen uppåt, Dorvas skulle kolla om det var nåt ätbart så hon stötte sin blöta nos emot telepluggen och fick sig en stöt, hon pep till och sprang runt mej men hon visste inte vad som hände och vad det var som killade till. Hon sökte i kabelpylsan för att hitta telepluggen igen, ny stöt Bzzzzzzzz och värre pip denna gång. Tjong iväg in i köket och bakom matte, där stod hon sen hela kvällen. Jag fick nästan svårt att övertyga henne att det inte var jag som gjort henne illa, lite pytt var hon på mej men kanske med all rätt för jag kunde inte hålla mej andra gången utan skrattade för det var då för dråpligt. Men tilläggas bör att nu är vi bästisar igen och hon snusar inte på telepluggen nått mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar