lördag 30 maj 2009

04.30


Men stön och fyy, vaknar av klockan 04.30. Med ett förtyngd skalle o högar med sömngubbar undrar jag varför jag vakna nu, så slår det mej. Just det, Evelina ska ju iväg och tävla och det är Lördag. Jippie, ett skutt ur sängen (det händer aldrig på en Måndag kan jag säja)Evelina är redan uppe och packar det sista, jag gör en kafetår och tar en(två)kaka(or). Evelina och Doris far iväg, jag petar in en snus och tar kameran, far iväg på Björnsafari, men tjena. Skogen är ju "död" på djur, över en time for jag runt i härlig soluppgång men icke något djur som kameralinsen får föreviga. Det enda jag får uppleva är totalt tråkigt sönderkörda skogs bilvägar, skogsbolagen manglar inte sönder bara träd utan vägarna oxå. Vore ju en sak om dom tog dit en hjullasstare och fixa till efter sej men icke, tråkigt Hemma igen, ladda med lite frukost och mer snus. Tar gäddspö och wobblerboxen, drar iväg till Mellanvikstjärn. Det är lugnt med en anningens krus på ytan men förhoppningsvis så under ytan vältar sej storgäddan på jakt efter mina wobblers. Ett varv, inte ett napp, på med en Storm-Jigg i form av en liten gädda. Drar ett till varv som jag inte hinner runt på förrän det smackar på en bit på 2.5kg, gäddnerven spänns ikapp med lina och det är en skön känsla att drilla fisk, när linknarret tystnat är det endast dom glada fåglarnas kvitter som hörs och jag ror hemåt Det var ju attans ett man tar så stor fisk som inte får plats på grillen.

2 kommentarer:

  1. Du får ge missorna gäddan! GRILLAD GÄDDA??!!
    Jaa, skogsvägarna är inta bra. Det är likadant till stugan. Har man då en låg bil, Svarta faran, får man köra sakta. Jasså du inga djur den här gången heller. Soluppgångar är alltid fina!/d

    SvaraRadera
  2. Grillad gädda:(

    SvaraRadera