fredag 22 maj 2009

94 cm

Då var fiskedagen avklarad och det gick bra, mkt bra. Vädret var kanon, knappt nån regndroppe, växlande vind och fina gäddor. 5 st fick bärgas, den största uppmäte 94 cm och var totalt tom i magen. Den högg på en djupkant som vi trollade fram o åter på, även i storsundet så stod det fisk men just för dagen så var faktist djupkanten bäst. Och dagens färg som tillslut hittades bland våra draglådor var grön/gul/röd. Jag var den lyckosamme som krokade den största och "Trasan" briljerade med två runt 70 cm. Sen dom andra två var bara "bös". Christer Linberg´s kamera smattrade på och han fick fin fina bilder. Trasan o Jag satt o flinade i kapp så snusarna hängde på trekvart. Han var nöjd med det matreal han fått ihop under dagen (närmare 7h) och nu väntar man spännt på tidningen. Vilken det blir är inte riktit klart ännu. Men vilken dag och upplevelse jag fick vara med om, ikväll sover jag skönt. Tack Christer o "Trasan" för en kanondag.

1 kommentar:

  1. tack själv . de var jättekul idag . kul blogg sida du har , den ska jag lägga in på mina favoriter . / Trasan

    SvaraRadera