söndag 17 maj 2009

Mobackes




Idag har det varit full fart. Vaknade i morse till klarblå himmel å fågel

kvitter. Blev då genast sugen på att göra färdigt i rabatten som jag började med igår . Där står det redan en rododendron så jag hade tänkt att köpa en till å sätta bredvid. Tog morsan med mig till Mobackes å införskaffade mig en vit rododendron några små Fuxior å en munkorg till Doris (återkommer om den.) Hem å gräva å plantera. Dan höll på att klippa gräsmattan när jag kom hem sen fick den lite kalk oxå så den ska må bra. Otroligt vad fint det blir med nyklippt gräsmatta. Åter till munkorgen : Doris jagar ju våra katter (som hon inte är uppväxt med ) så vi fick tipset att sätta på henne en munkorg för att se vad hon gör om hon kommer i kapp de. Å ändå vara säker på att inget allvarligt händer. MEN si den munkorgen tänker minsann inte hon ha på sig. Vi har spänt den så hårt det går, men hon får i alla fall av sig den. Så vi får väl se hur det blir med den. På eftermiddagen idag började det äntligen hända saker i ägg kläcknings maskinen oxå. Vi började bli nervösa att det aldrig kom igång. I skrivande stund har det kommit 3 st bovan kycklingar. Spännande att se hur många det blir när allt är klart

1 kommentar:

  1. Amandas matte18 maj, 2009

    Hej å hå va´de´går. Gräsmattan mår säkert bra av det. Hemma är de bara mossmattor. Så än dröjer det innan det blir någon klippning./ Amandas matte

    SvaraRadera