torsdag 21 maj 2009

Flygardagen

Detta blir min första flygardag på flera år då jag inte tar mina metagrejer och åker till Söderhamn för att delta i metartävlng. Min ihärdiga snuva sätter stopp för det tyvärr men vad den verkligen inte kan stoppa är det gäddfiske jag ska på i morgon. Mer om det senare. Igår på jobbet så fick jag påhälsning av en arbetskompis som fick gå hem i våras, det var kul att ses och snacka lite gojja. Är dovligt på min arbetsplats, har varit det ett tag nu. Det slog hårt med uppsägningar just där jag jobbar, men då är det skitkul att nån tittar in lite nu o då. A.C. var det riktit kul att jobba med oxå. Nu har Evelina farit ner på byn för att handla o plocka lite i lägenheten, jag ligger på soffan o pyser. Nej då, hehe. Jag ska röja ur ett föråd så hon får plats med sina saker sen blir det gräsklippning. Förberedelser inför morgondagens gäddfiske ska oxå göras idag, jag värmde upp med och kolla på Gäddfeber igårkväll. En dvdfilm med många stora gädder som blir tagna på Jerk. Mer om min gäddresa senare.

2 kommentarer:

  1. Mosättarna21 maj, 2009

    Det verkar verkligen vara full fart på er där nere i "Södern"! Kan inte fatta att det är andra gången (?) som du klipper gräs... Här i Norrland ligger snön kvar än och jag o Lars-Ove var ut och pimplade igår. Typ...

    Skitfiske på dig i morgon då hälsar Lars-Ove och Helena!

    SvaraRadera
  2. Har varit riktigt roligt å jobba med dig också Danne! Får väl se om jag kommer tillbaka nå. Vore roligt!

    SvaraRadera