söndag 6 september 2009

2 o en halv time

Idag satt jag och nötte djupkanten på Fullen i 2 1/2 h, det hela resulterade till 2 gädder varpå dess vikt inte överstiger 1 kg tillsammans Det var en fin hösteftermiddag, vind och temp. var bra så jag är en smula förvånad att inte fler gäddor var på tagen. Visst hade jag några tillslag på wobblern men ingen fast fisk. Kan tänkas att jag var ut för sen eftermiddag eller för tidigt på kvällen. Det är nyckfullt det här med fisket men det är ju oxå det som gör det hela så underbart kul och tillfredsställande. Jag är iallafall på bena igen och imorgon bär det av till fabriken. Evelina är på hundutställning, hon och en kompis drog iväg sen Evelina gick av sitt arbete i natt. Kan nog tänka mej att hon är en smula mycket trött. Jag ska greja lite varma mackor och lite mys tills hon kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar