onsdag 9 september 2009

Fullt upp

Nu har jag haft fullt upp. Så mycket att göra så jag inte ens hunnit blogga om det. På söndagen stack "Teo" å jag iväg till Högbo för att titta på hundutställning direkt när jag slutade på morgonen, mycket olika hundar var det. Vi träffade på våra grannar Tequilavilles där, de hade gått mycket bra för de bägge dagarna. På lördagen i ras specialen blev en av hennes hundar Bäst i rasen ( BIR) å på söndag blev en annan BIR veteran å bästa Tik. Kan ju säga att jag sommnade bara huvudet nuddade kudden den natten. Måndagen ägnades åt städning, städade övervåningen å skrubbade badrummet från golv till tak. Vad härligt det känns när man har gjort det. På tisdagen skulle jag ha en träff här för mina gamla jobbar kompisar från Junibacken. Så på förmiddagen bakade jag kladdkaka, rödvinbärskaka å 2 olika sortes äppelpaj. På eftermiddagen dekorerade jag å dukade uppe på tröskladan där vi skulle sitta. Det blev riktigt mysigt med tända ljus å så. Kl 18.30 kom de alla, Lena hade sin hund Thelma med å Helen hade sin sons hund Greven med så Dorvas fick oxå någon att leka med. Thelma ville som vanligt inte leka hon är verkligen livrädd för Dorvas, men Greven busade på. Helen hade även sitt barnbarn Leonel med sig. Han är drygt 1 år så han stövlade omkring här. Det gick jätte bra å var jätte kul att alla kom. Nä nu måste jag sluta skriva . Ska till Söderhamn med svärmor å morsan.

2 kommentarer:

  1. Tjoho! Snart dra vi på tävling osså! eller kanske garanterad diskning för Dorvas och Buffy eftersom båda lider av "hata plattatunneln" syndromet

    Linda

    SvaraRadera
  2. Tusen, tusen TACK Evelina o Dan för att jag fick vara med och mysa i er fina trösklada. Ni hade verkligen gjort det jättefint. Haré. Kram från mig EvaK

    SvaraRadera