söndag 27 september 2009

Gäddfiske å V70

Lör: Dan: Vaknade och skuttade ur sängen innan Evis kommit hem från sitt jobb, klockan var nämligen ställd på Gäddfiske. Ingen konst då att kliva upp, i med lite frukost och möta Evelina i dörren med en snabb puss sen iväg. Min fiskekompis var redan på väg från byn, vi skulle träffas vid Fullen. Temp, vind och känslan var rätt, idag skulle det bli storgädda. Väl mött vid båten så hade han träffat en annan storfiskare kvällen före på Konsum och han hade fått fin gädda på Fredagen. Det gjorde inte känslan sämre, vi stävade ut på en blank härlig sjö, en del vak såg vi på en gång och det var inte lill-löjan eller mörtve utan något större. Abborre på stöten men det brydde inte vi oss om, vi var ju PIKE-hunters för dagen, i med betena och surra iväg. Typ hunnit sträcka linan och wobbler nått sitt djup, sen hugg och morgonens första gädda sitter. En liten en men Fillis o Smulan jublar, gäddan satt ytterst lite i bakre kroken och det vissades sig att alla gäddor vi krokade satt ytterst dåligt. Vi tappade fisk vid båtkanten t.o.m., ingen riktig grovsing fick vi inte, 2.2kg noterades som största. Men vi fick en kanontrevlig förmiddag med härligt värmande sol och njutning. Att fiska är för jäkla härligt.
SÖN: Evelina:Imorse när jag kom hem från jobbet så blev det bråttom att försöka sova. Vi skulle nämligen åka till Gävle mitt på dagen för att kolla på en bil till mig. Vi hade hittat den på Blocket. Äntligen så kanske vi hade hittat en som passar, har ju letat länge nu. Känner att jag vill ha en driftsäkrare bil nu som jag (förhoppningsvis) slipper hämta ut från verkstaden typ varje månad. Vintern närmar sig oxå, så då gäller det att ha en bil som klarar av lite snö å halka. Väl framme i Gävle å Hagaström så stod "min" V70 där på garage uppfarten i ett villa område. Ut kom ägaren å vi började inspektera bilen, Dan kröp under å i bilen, kollade motorn å däck. Jag kollade mest hur den såg utpå insidan. Vi gillade vad vi såg å efter en prov tur så bestämde jag mig; det här är min bil. Tack vare Dan så fick jag ner priset några tusen lappar oxå, å det gjorde ju inte saken sämre. Efter ett par sign. på lite papper så var bilen min, tjooho!!!!!!!!!!! Efter ett handslag så började resan hem i 2 bilar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar