tisdag 9 juni 2009

4 Älgar

I Morse såg jag 2 Älgar, två fjolingar i Fullenbacken. Sen när jag for hem från jobbet så såg jag 2 älgar till. En stor, och då menar jag STOR tjur med fin fin växande hornkrona, med sig hade han en lite smal ko. Det var vid svackan hit om skoterledene vid storaspen. Tjuren stod förnöjt och smakade på björkarna. Jag vände bilen men då hade den rackarn luffsat in en bit i skogen men jag fick en bild med mobilen iaf. Jag känner ogärna för att blogga om Söndagens KM i Mete, jag måste ha varit en smula dålig i magen apropå magkänslan jag hade inför tävlingen. Det var "bara" småfisk i farten och den braxenjägare jag är så blev jag utan fångst, inte ens kilot jag fick upp. Tappade i total en oxå, har ca: 7 hk till godo nu. Finalen går i vinter så jag har god tid att få ordning på min magkänsla. Nu ska jag gå och nanna kudde, är lite knivigt att somna när ännu solen är upp men jag måste för 04.15 tjuter klockan elakt. Evelina är på jobbet så jag får ha kuddarna ifred inatt.

1 kommentar:

  1. Det kanske finns lite älg i år ändå. Visst får du magkänslan tillbaka till i vinter och pimplingen. Fanns det ingen braxen i Ullungen?
    Ska inte Doris ha nån kudde då? Eller ligger hon på din?/d

    SvaraRadera