torsdag 11 juni 2009

Typiskt Svensk


Visst är Sverige ett avlångt land med fyra årstider men har vi tappat en årstid eller är bara så här en typisk svensk sommar är?? Vi fick en helg + typ 2 soldagar för att vi skulle få lite färg på våra bleka nosar sen inget mer. Man städa bort fleecsjackor men fick ju fort nog leta rätt på dom igen. Det är ju så man sitter och tittar på kort man knäppte i våras för att minnas lite härligt soliga bilder med värme. Ok att det är mulet, det köper jag men bara om temperaturen pendlar mellan 15-20 grader och INTE 5-10 grader var eviga dag. Men vädret till trotts så fortföljer den rafflande Korpenfotbollen och i kväll var det derby. Edsbyverken mot Edsbyverken 2, O jösses vilken svängande och tät match det blev. Mitt lag hade 4 spelare bort men vi hade lyckas raggat tag på bra inhoppare och motståndarlaget var max toppat. Dom hade säkerligen kollat tabellen och visste vilka vikingar dom ställdes inför. Matchen slutade 0-0!!! Inte alls vanligt att korpenmatcher gör det men är det två bra lag som drabbas samman så inte ens myggen hinner med så blir det oavgjort. Känner för egen del att kvällens match gick lättare, kanske för lätt så jag sprang bort en o annan målchans. Jag spelade på topp vilket jag inte i vanliga fall gör så det kanske var det, inte van att komma så nära målet med chans att pyttsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar