fredag 12 juni 2009

Sömndrucken Älg


04.15 och ett oväsen, väckaklockan som dönar. Jag sätter mej sömndrucken på sängkanten och blickar ut över tjärn och saltsten. En vanlig morgonrutin som inte brukar bli så uppspelt som denna gång. Det stod en älg vid saltsten, första anblicken så trodde jag det var 2 duvor men sen jag gnuggat ögonen och tittat igen så var det ett par Älgöron som viftade på. Men jösses undra om den har kalv med sig, ner och leta kikaren men icke någon röing som skuttade runt. För visst var det en ko som stod där, på med foppatoflor och ut runt huset med digikameran. Hon anade mej när jag rundade knuten och hon tittade upp, säkerligen en anings förvånad att det står en karl i kalsonger och stirra på henne denna tidiga tima. Jag fotade och beundrade ett tag sen for jag på jobbet, klädde ju naturligt vis på mej och mata Doris först. Det är kul med Älg och ha dom runt knuten är ju fantastiskt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar