måndag 15 juni 2009

Gästrum

Fy vilket rusk väder det är ute, men en fördel är att man får saker som man skjutit på inne gjorda. Vi har tagit tag i gästrummet, får ju besök här i sommar av mitt syskonbarn Anton som ska komma hit å sova på sitt sommarlov. Så vi har gjort en rejäl städning å mysat till de lite. Sen i går kväll var jag å kollade in en riktig sötnos. Man kan inte fatta att de är så små, det här är en Bichon Havanise valp som är 10 veckor gammal å heter Thelma. Det är min kompis Lena som äger henne. Vi hoppas Thelma ska bli en bra kompis till Doris så de kan leka tillsammans. Idag har jag haft besök av min moster, kusin å hennes 3 barn, fullt hus alltså. Mina kusin barn är 4 år ,2 år å sista är 9 månader så det var full fart hela tiden. Mycket roligt att titta på oxå för de som var hit för första gången. De tyckte det var mycket spännande med alla hönsen å kycklingarna. Sen i kväll var jag som vanligt väg å hjälpte syrran på hennes agility kurs å tränade även den för***ade tunneln med Doris, hon tvekade även den här gången men till sist så gick det vägen. Dan har spelat korp fotboll i kväll, vet inte så mycket mer om matchen än att den slutade 1 - 1.

1 kommentar:

  1. Hon kommer Doris å, ge na lite tid. Hon är liten hon. Har du kogardinerne kvar? Va´bra, ett fint gästrum. Äre bara hobbyrummet kvar nu rå? Mina höner fick fint till midsommar. Mucka´ut två kärrer i morse. Men nu regner de´ igen.ha de´/d

    SvaraRadera