lördag 6 juni 2009

Vinnare

Dagens vinnare på dagens KM i spinn blev jag, tjohooo !!! Jag fick 3.4 kg och hade 1.1 kg till tvåan så med andra ord så var det en rätt trygg seger. 6 gäddor landade jag vara av 4 var tagna på en jigg med väldigt yvig stjärtgång, den var vit och svart i färgerna. Dom "små" gäddorna var på tagen idag, jag hade 12-14 hugg och vissa gäddor var upprepade gånger efter jiggen men det är ju bara en krok i ryggen på jiggen så det var inte det lättaste att kroka bestarna. Men som sakt dom jag fick upp räckte ju till seger och visst blev jag även Klubbmästare för det var den högsta vikten över alla klasser. Imorgon väntar KM i mete på Ullungen, jag har en plan som inte följer det fiskemönster jag brukar följa på metarkm:et. Min magkänsla säger att det kommer gå bra men vet inte riktigt hur bra bara.

1 kommentar:

  1. GRATTIS till segern! Vad fick du mer än gädda? Ingen braxen?! Dom här gäddorna kanske passar på grillen. GRILLAD GÄDDA?!!? Bjuder du på det om man skulle mot förmodan komma nån gång?
    hadé/d

    SvaraRadera