lördag 8 augusti 2009

3 1/2 av 5


Då har jag sett Fredagen den 13:e, 31/2 av 5 möjliga ger jag den. Denna ny inspelning av klassikern sträcker sig från den 1:a till 4:e filmen och lite utav 5:an oxå. Jason är smidigare och "yngre" i denna film, han är smartare och det visar sig att denna mördarmaskin faktist har en hjärna. Det är fantastisk snygga foton i filmen och genuina "put" scener, dom lyckas oxå nästan att få in lite känsla för karaktärerna När "bratkillen" faller offer så är det nästan så man sitter och småler för den killen är verkligen påfrestande. Det finns en del klaffel men inget som stör direkt men en sak jag saknade är det väsande ljud som genomsyrar och kännertecknar en Fredagen den 13:e film. Det hörs vid två tillfällen men det är oxå allt, annars så är det bra filmmusik. Ta bara det som spelas då du är inne på menyn, brrrr man blir iskall. Jag diggar den alternativa scenen bättre än den som är med i filmen då Jason får sin hockeymask. Nu väntar man på att Terror på Elm Street ska släppas men den är under inspelning dock utan Robert Englund som den skarpa Freddy Kruger.

1 kommentar:

  1. Den filmen skulle jag inte klara av att se är tillräckligt mörkrädd ändå!/Evy

    SvaraRadera