lördag 15 augusti 2009

Verken 1 mot Verken 2

Torsdagens derbymöte blev en svettig uppgift för båda lagen, 3-4 stod det på resultattavlan efter domarens slutsignal. Men för egen utsago så hade Verken 2 tiden på sin sida för det enorma tryck vi (verken 1) skapade sista 10 går till historieböckerna. En par minuter till och vi fått festat natten lång på segerns sötma. Vi är alltid svagast den första delen av första halvlek och det måste vi skärpa oss med tillika då vi "känner av" motståndet och låter dom bestämma takt och ruffighet. Står vi upp och emot från första början så blir vårt slutresultat till fördel. För egen del så är jag nöjd med insattsen, en ömande fot som spökar (gjort det i 2 år nu) men trotts det så fick jag sätta en pyts på en helt utspelad målvakt. Sen var jag med på några fler vassa chanser oxå som resulterade till mål. Kan må hända jag gjorde min bästa match för året och om det beror på det publikstöd vi hade eller inte låter jag vara oskrivet. På Måndag smäller det igen och då är det pigga och unga P&P som står för motståndet, tillsynes en lätt match och bilden på att Verken 1 höjer bucklan i skyn kommer allt närmre.

1 kommentar:

  1. Det andra verken laget har ju en bättre målis!!! Om hans morsa får säga sitt ;-)

    SvaraRadera