lördag 22 augusti 2009

Surströmming

Jag kan fortfarande inte smälta det.Jag har ätit surströmming å tyckte det var gott!!!!!!!!!!!!!!
Ni ska veta att jag gruvat mig lite till igår kväll då vi hade bestämt oss för att äta "suris". Det är säkert 10 år sen som jag provade å det enda jag kom ihåg var att jag inte tyckte det var smakade lika hemskt som det luktade. Men det gick faktiskt att äta. Vi åt tunnbröd, messmör, lök, potatis å en creme fraiche röra med gräslök i tillsammans med "suringen" så det blev riktigt gott. I dag har jag muckat åt höns, så det får det lite renare nu när de blir inne mera. Dan har meckat med sin nya gräsklippare å sen klippt gräset oxå. Å det behövdes verkligen. Nu ska vi duka upp lite ost, kex å vindruvor å bänka oss framför tv:n å titta på : ARN - Riket vid vägens slut

2 kommentarer:

  1. Suringar sitter aldrig fel! Lök. potatis och en tunnbrödsmacka. MMMMM vá gott!

    SvaraRadera