tisdag 4 augusti 2009

Vakthund

Jaha då var man ensam i huset då eftersom Dan börjat jobba. Han får börja den här veckan med att jobba kvällar. Dorvas har tagit på sig vakthunds rollen när husse inte är hemma, igår kväll satt hon ute på bron å morrade å skällde åt ALLA bilar som åkte förbi. Jag passade på att baka å städa. Det blev knäck kakor, chokladbollar å något som jag kallar kokos rutor. Sen var jag oxå ner på byn en vända. Gick en promenad med Dorvas så hon fick "läsa tidningen" på byn. Fick oxå med mig nybakta bullar å kola kakor från morsan, så när Dan kom hem så bullade han upp å fikade. Idag murade Dan igen sprickorna på lagårs väggen innan han åkte å jobbade så det blir nog min tur att måla den snart. Jag har inte gjort så mycket idag. Rensat mellan plattorna ute i gången å städat över våningen. Nu har jag klippt klorna på Dorvas så nu springer hon runt som en tok å är överlycklig att hon överlevde den här gången oxå :):):)

1 kommentar:

  1. Kommer och fikar någon dag nu när det finns så mycket fika brööööö. /Christer

    SvaraRadera